Tesco fortsætter vækststime
Det britiske dagligvaresalg voksede med 1,8 pct. de sidste tre mdr. af 2016 og udviser den stærkeste vækst siden juni 2014, viser tal fra Kantar Worldpanel.
At de britiske forbrugere for alvor har fået forbrugerlysten tilbage, er også noget, der smitter af på Tescos 3. kvartalsregnskab, der sluttede 26. november.
Her er Tescos omsætning steget med 1,5 pct. målt ift. 3. kvartal 2015. I samme periode voksede Tescos internationale omsætning med 0,6 pct., der ifølge virksomheden, afspejler et mere konkurrencepræget marked i Polen.
Væksten fortsatte også under julehandelen og de første seks uger af 4. kvartal, hvor Tescos omsætning voksede med 0,3 pct. ift. samme periode i 2015. Her var det specielt salget af tøj og legetøj, der steg med omsætningsfremgange på henholdsvis 4,3 og 8,5 pct, mens salget af friske fødevarer steg med 1,3 pct.
- Vi er meget opmuntret af det vedvarende fremskridt, vi skaber på tværs af koncernen. Internationalt har vi fortsat fokus på at forbedre vores tilbud til kunderne under udfordrende markedsforhold, udtaler Dave Lewis, adm. direktør i Tesco.