Amazon åbner stort supermarked med velkendt navn
Onlinegiganten Amazon fortsætter med at eksperimentere med fysiske butikker i hjemlandet USA.
Nu er det første af foreløbig syv planlagte supermarkeder på hele 3250 kvm. åbnet i Los Angeles, Californien, skriver flere medier.
Den nye butik i Woodland Hils rummer en opdateret version af den teknologi, som Amazon har udviklet i de meget mindre selvbetjente butikker i Amazon Go.
Men navnet er Amazon Fresh, det samme som giganten bruger i sin onlinehandel med fødevarer. Og den kobling er ny.
- Nu præsenterer vi vores første Amazon Fresh-dagligvarebutik. Det er et nyt supermarked designet til at tilbyde en sømløs indkøbsoplevelse, uanset om kunderne handler i butikken eller online. Med denne nye butik har vi brugt årtiers erfaring med driften i Amazon til at levere faste lave priser for alle og gratis levering samme dag for Amazon Prime-medlemmer, siger Jeff Helbling, der er vice president hos Amazon Fresh-butikkerne ifølge Supermarket News.
Pluk og pizzaer i ny butik
Nu bliver den nye butik brugt til at pakke varer for online-delen af Amazon Fresh, der er en betjent delikatessedisk, og der er et udvalg af take away, bl.a. pizzaer.
Dermed bringer Amazon sig tilsyneladende på omgangshøjde med kinesiske Alibabas Hema Fresh-butikker, der har eksisteret i et par år.
De syv planlagte butikker skal ligge i det sydlige Californien og i Chicago-området.
Ud over butikkerne under Amazon-navnet er onlinegiganten også involveret i fødevarehandel via sit ejerskab af highend-kæden Whole Foods med omkring 500 butikker.