Kundernes dom: Irma vinder på service

Kæder 22. okt 2021 -
This describes the image
Foto: Helle-Karin Helstrand
  • Ifølge B.T.’s undersøgelse dumper discountbutikkerne på service – undtaget er dog Rema 1000

Vel vil danskerne have billige varer, men for nogle er service også en vigtig faktor. En undersøgelse af kundernes mening om dagligvarekædernes service, som dagbladet B.T. har foretaget i samarbejde med analysebureauet YouGov, sætter Irma i top.

- Vi lever i et land, hvor der er tre gange så mange supermarkeder, som der reelt er behov for. Så vores lunte er enormt kort i forhold til, hvad vi vil finde os i. Der er masser af andre steder, vi kan gå hen, siger Henrik Meng, serviceekspert og direktør i Meng og Co til avisen.

På anden- og tredjepladsen ligger Dagli’Brugsen og Meny med SuperBrugsen på en fjerdeplads. Lige efter kommer Rema 1000.

Helt i bund i undersøgelsen ligger Netto, som er landets største kæde med op mod 550 butikker.

Lidl og Aldi, der ifølge deres kunder er billige, ligger kun lige over Netto på service.

 

Opdateret 22. okt 2021