Danskerne elsker mejeriprodukter - Arla topper liste over mest valgte fødevarebrands
-
Der hersker ingen tvivl om danskernes kærlighed til mejerprodukterne i Danmark i ny rapport
Danskerne er glade for mejeriprodukter. Så glade, at Arla er blevet lagt i indkøbskurven hele 86,1 millioner gange i perioden november 2022 til november 2023.
Det afslører en ny forbrugsrapport fra Consumer Panel Services Gfk.
Den danske mejerigigant topper listen over mest valgte fødevarebrands, hvor også andre hverdagsprodukter som rugbrød fra Schulstad figurerer.
Arla slår klart Schulstad på andenpladsen, der er blevet valgt 47 millioner gange. På tredjepladsen er Karolines Køkken med 35,2 millioner gange i indkøbskurven. Og mejeriprodukterne er populære. Fem virksomheder i top-10 er alle mejeriprodukter.
Se den samlede top-10 her.
Mejeriprodukterne udgør mere end 60 % af det samlede antal gange varerne fra top-10-listen er endt i danskernes indkøbskurv.
Anden tendens i resten af Europa
Selvom dansker nyder mejeriprodukterne, er det ikke det billede, der afspejler sig i resten af Europa. Her er de mest populære brands en anden snak.
På listen topper Coca Cola som det foretrukne brand, mens Kinder napper andenpladsen. På tredjepladsen runder Dr. Oetker podiet af. Generelt præges Europas liste af snacks og drikkevarer, mens kun en mejerigigant figurerer. Her er det Muller på en syvendeplads.
Se den samlede top-10 for Europa her.