Coop amba fyrer sin kommunikationsdirektør
-
Kommunikationsdirektør Lars Aarup stopper i Coop amba. Det sker en uge efter et landrådsmøde, hvor foreningen måtte afhænde halvdelen af sin forretning
Samvirkes redaktør og Coop ambas kommunikationsdirektør Lars Aarup er blevet fyret fra sit job. Det skriver fagmediet K-forum.
Dermed blev det et hurtigt exit for en af profilerne i foreningen efter, at Pernille Skipper lørdag på foreningens landsrådsmøde blev valgt som ny formand efter Lasse Bolander.
I en kommentar til mediet udtrykker Aarup en blanding af personlig skuffelse og optimisme for virksomhedens fremtid, der han anser det for beslutsomhed, selv om det koster ham jobbet:
- Jeg er personligt ked af ikke længere at skulle lede Samvirke og kommunikationsteamet, men jeg vil fortsat være Coop-kunde og ser frem til at opleve butikslivet fra den anden side af kassen.
Oktober i fjor rykkede Coops analysechef fra forretningen til foreningen for at blive ny kommunikationsdirektør for Coop amba og chefredaktør for Samvirke.
Dengang lød ordene fra foreningens adm. direktør Mike Dranov: - Vi er begejstrede over, at vi har kunnet rekruttere Lars Aarup. Med hans baggrund som journalist, ekspert i forbrugeradfærd og mangeårige erfaring i Coop familien, er han den rigtige til at løse de opgaver, vi har: At profilere Coop amba, vores værdier og mærkesager, internt og eksternt.
Den nye formand for foreningen Pernille Skpper erkender overfor Dagligvarehandlen.dk, at Coop amba er alvorligt økonomisk stækket efter, at det på landsrådet fredag blev givet grønt lys for foreningens redningsaktion af Coop Danmark sammen med energiselskabet OK. Tilsammen skyder parterne et par mia. kr. ind i aktieselskabet Coop Danmark.
Det skaber ifølge Pernille Skipper nogle helt nye præmisser for foreningens arbejde, der både skal forenkles og have fokus på at aktivere de mange medlemmer og 3.500 medlemsvalgte på en ny måde, der kan gøre en forskel for forretningen.