Større forskelle på vej i Kvickly
Et vigtigt element i Kvicklys strategi for perioden 20152017 er en mindre grad af uniformering af kædens 78
varehuse.
- Lige nu behandler
vi alle vores varehuse på
samme måde. Alle får i bund og grund det samme sortiment ud. Det kommer ikke til at ske i fremtiden. Husene bliver simpelt hen behandlet helt forskelligt, fordi der er forskel på, hvad kunderne køber i Holte, og hvad de køber i Lemvig. Der må vi bare erkende, at der er en masse forskelle, siger Kvicklys nye kædedirektør Søren Steffensen.
Spredningen i størrelse og kundernes behov er enormt. Søren Steffensen bruger Kvickly i Odensebydelen Dalum som et eksempel:
- Der er kategorier, de overhovedet ikke skal have
i Dalum. Vi kan se, at der er
varer, der går ind på lageret og videre ind i butikken - og
vi sælger ikke en eneste af dem til fuld pris, for der er
ikke kunder til det, siger han. Løsningen er at inddele
varehusene i klynger, hvor
størrelse og kundeunderlag
ligner hinanden.
- Vi bliver nødt til at være effektive på vores kvadratmeter. Det har vi ikke været. Så den stigning i omsætning per kvm. , vi ser på det, bliver også markant, siger Steffensen.
SØREN STEFFENSEN, FØDT 1960
Gift, en datter
Dansk Supermarkeds aspirantuddannelse, diplomuddannelse, leadership Jægerkorpset, oversergent
Udvalgte erhvervserfaringer:
19861988199119942001200520072008201020132014-Lederaspirant, Dansk Supermarked/Bilka Nonfoodchef, OBS! Forretningschef, Magasin Retaildirektør, InWear og Carli Gry Salgsdirektør, Ecco Adm. direktør, Bison Adm. direktør, SATS Danmark Retaildirektør NoaNoa Adm. direktør, Triumph Norden & Nordeuropa Head of sales, Triumph International Kædedirektør, Kvickly