Ny tænketank for unge i Føtex samles for første gang

Salling Group 24. jun 2022 -
This describes the image
Youth Board er en ny tænketank i Føtex, hvor idéer og forslag afprøves i virkeligheden.  Nummer tre fra højre er direktør Anja Madsen, Føtex Foto: Salling Group
  • De unge skal definere fremtidens Føtex gennem Youth Board og udviklingsforløb

En ny tænketank for unge medarbejdere i Føtex bliver en rugekasse for nye ideer og fremtidens talenter i varehusene.

Lørdag den 25. juni samler Føtex for første gange 30 unge i et såkaldt Youth Board, når kædens direktør Anja Madsen mødes med de unge og den øvrige Føtex-ledelse til et stævne i Middelfart. 

Dermed tager Salling Groups varehuskæde for første gang hul på arbejdet i det nye maskinrum for unge, hvor tanker og ideer kan formes og udvikles for at teste dem ude i varehusene. 

- Det nye Youth Board er direkte talerør fra de unge ind i ledelsen, siger Anja Madsen.

Unge, der har lyst til at blive medlem af Youth Board, har gennem foråret kunne give deres interesse til kende. 

- Vi vil give den unge generation en stemme i klimakampen, men også i hverdagen generelt. Samtidig er Youth Board en mulighed for at prøve kræfter med at tage ansvar og udvikle sig personligt. Målet for mig er, at Youth Board kommer med helt konkrete forslag til nye produkter og arbejdsgange, som kan være med til at gøre en grøn forskel i hverdagen, siger Anja Madsen.

Samtidig med oprettelsen af tænketanken er der lavet et nyt udviklingsforløb, som skal klæde den enkelte unge på til jobbet, og som samtidig kan tegne en sti frem mod en uddannelse inden for detailhandel. 

I den trykte udgave af Dagligvarehandlen, som udkommer i næste uge, vil et tema sætte ord på en række initiativer, som viser, hvordan branchen kommunikerer med de unge. Coop har f.eks. udpeget en ungeminister, og Dagrofa involverer de unge i kædens strategiske rejse med ”Kulturboards”.

To erfarne butikschefer fra Netto sætter i samme tema ord på kædens værdibaserede ledelse, som skal gøre medarbejderoplevelsen endnu bedre og dermed styrke mødet med kunderne.

 

Opdateret 24. jun 2022