Netto vil udvikle fem nye hverdagsretter med forbrugere og influencere

Salling Group 8. maj 2024 -
This describes the image
Foto: Netto
  • Ved at twiste madklassikere med andre ingredienser vil discountkæden forsøge at skubbe til danskernes madvaner. Alt sammen med hjælp fra influencere.   

Skrevet af: Søren Tougaard

Med kampagnen ’Danmarks nye hverdagsklassikere’ ønsker Netto at skabe lækre, inspirerende og nemme aftensmåltider, som har et lavere klima-aftryk end de traditionelle hverdagsklassikere.

Ved at twiste små vaner i hverdagen, håber Netto at kunne skabe nye - og grønnere - hverdagsklassikere.

Derfor vil Netto i løbet af foråret bede danskerne udpege fem nye hverdagsklassikere, som alle bliver til ud fra en række skrappe kriterier, der matcher en typisk families hverdag. Retterne udvikles løbende af forskellige influencere ude fra tre dogmer: tid. økonomi og enkelthed. 

Retterne må maksimalt tage 30 min at lave, være nemme at tilberede og højest koste 150 kr. for fire personer.

- I Netto kender vi om nogen noget til hverdagen og ved, hvad den kræver af måltider på bordet. Det skal være nemt i en travl hverdag, og det må gerne ligne noget, vi kender i forvejen. Samtidig ønsker mange danskere at gøre noget for klimaet, men det kan være noget nær umuligt at finde hoved og hale i, hvad der faktisk skal til for at handle for klimaet. Ikke mindst når det samtidig skal gå lidt stærkt, siger Nettos kædedirektør Braw Bakir.

Ingen ord om klima

Kampagnen bliver uden løftet pegefinger, lover Nettos chef.   

For selvom hele indsatsen er for klimaets skyld ved at få danskerne til at spise mindre kød, kommer kunderne til at kigge langt efter CO2-beregninger og synligt fokus på klima.

- Som Danmarks største dagligvarekæde har vi et ansvar for at gøre det nemmere for danskerne at handle mere ansvarligt i deres hverdag. Samtidig ønsker vi at skåne kunderne for den dårlige klima-samvittighed og i stedet fokusere på maden – som er både sjovere og lettere at forholde sig til, siger Braw Bakir.

 

 

 

Opdateret 8. maj 2024