Netto tester nyt butikskoncept

Salling Group 23. mar 2017 -
This describes the image
Adm. direktør i Dansk Supermarked, Per Bank, løftede lidt af sløret for Nettos fremtid på et møde i København torsdag. Foto: Flemming Effersøe
Skrevet af: Henrik Denman

Dansk Supermarked tester et nyt koncept i Tyskland, der skal danne grundlag for en revitalisering og modernisering af hele Netto-kæden.

Det afslørede Dansk Supermarkeds koncernchef, Per Bank, torsdag aften ved en gallaaften for detailhandlere, arrangeret af Detail-forum.

Udrulningen af det nye koncept bliver den helt store opgave for den kommende topchef for Netto, hvis navn vil blive offentliggjort i april.

- Vi er nødt til at gå helt nye veje med Netto. Nu tester vi det nye koncept i Tyskland, og så ruller vi det ud, når vi er sikre på, at det er på plads. Det er vigtigt, at vi gør det helt rigtigt fra starten. Vi kommer til at gøre noget, der er helt anderledes end det, vi hidtil har gjort, for at holde os i toppen af konkurrencen, sagde Per Bank.

Netto vil i 2017 åbne i alt 27 butikker i Danmark. Kæden vil lukke 16 butikker og i stedet opføre nye på en bedre placering i nærheden af de hidtidige placeringer, og hertil kommer 11 butikker, der bliver helt nye.

- Det er fortsat et hårdt marked, og det er svært at finde mange nye, gode lokationer, sagde Per Bank.

Dansk Supermarked står over for massive investeringer i renoveringer og nyåbninger ikke blot inden for Netto-kæden, men også i koncernens to andre kæder, Føtex og Bilka.

- Vi har ikke været gode nok til at investere i vores butiksnet i flere år, men nu vil vi videreudvikle fremtidens koncepter for Netto, Føtex og Bilka, og samtidig sætter vi turbo på international ekspansion , sagde Per Bank.

Opdateret 10. nov 2020