Føtex: De allerstørste prisnedsættelser er på økologi

Salling Group 28. aug 2018 -
This describes the image
Føtex kampagne Føtæsk nomineret til pris Foto: Ulrik Samsøe Figen

I løbet af det seneste halve år har Salling Groups supermarkedskæde Føtex sat priserne ned på 1000 varer. Det fremgår i hvert fald af kædens forskellige digitale platforme og den trykte tilbudsavis.

Prisnedsættelsen bliver lanceret i forbindelse med ét-årsdagen for Føtæsk-kampagnen, der var en nedsættelse af prisen på 2000 varer.

- På tværs af alle 3000 varer er gennemsnitsprisen sænket med over 10 pct. – og på nogle varer op til 50 pct., lyder det fra pressemedarbejder i Salling Group, Kasper Reggelsen.

Han fortæller, at den største prisnedsættelse sker på økologiske varer, men også inden for personlig pleje.

- Eksempelvis er Neutral Shower faldet fra 60,95 kr. til 30 kr., så den er langt billigere end i discountbutikkerne. Blandt priserne, der har fået føtæsk i det seneste år, er ligeledes stykprisen på frugt, der permanent er sænket med 20 procent, siger Kasper Reggelsen.

Opdateret 10. nov 2020