Dansk Supermarked går til angreb mod Amazon
Dansk Supermarked inviterer nu alle danske online-butikker til at sælge varer fra koncernens webshop, wupti.com.
Målet er i følge en pressemeddelelse fra Dansk Supermarked at blive markedsledende i kamp mod udenlandske E-commerce-giganter som Amazon.
De første .dk-butikker er allerede ombord, og nu tager det for alvor fart med at koble danske web-butikker på, skriver Dansk Supermarked.
– Vi vil skabe en dansk markedsplads, hvor alle danske online-butikker i fælles flok kan komme meget bredt ud til en langt større gruppe af potentielle kunder. Det er et ambitiøs og aggressivt træk, der skal forhindre, at e-handel fortsætter med at flyde over grænsen og lukker ned for danske webshops, fortæller Kenneth Nielsen, koncerndirektør i Dansk Supermarked Group, der ejer wupti.com.
Wupti.com fortsætter med at sælge egne varer. Webshoppen er i dag blandt de 10 mest besøgte danske online-butikker, og med lanceringen får sælgere adgang til Wupti.coms mange besøgende.