Børnefamilier tager godt imod Bilkas ’Far til 14’

Salling Group 22. feb 2016 -
This describes the image

 

Bilkas nye reklamesatsning ’Far til 14’ med Per Arne Madsen (Troels Malling) og Malene Madsen (Mia Lyhne) som forældre til en børneflok på 14 er ifølge Dansk Supermarked Group blevet modtaget med ’overraskende positive kommentarer’ på sociale medier.

Reklamerne, der skal gøre det klart for forbrugerne, at Bilka hjælper børnefamilierne med hverdagens små og store udfordringer, blev lancereret i januar og er i løbet af den første måned nået ud til 1,5 mio. kunder via Facebook med en del positive reaktioner til følge.

- Vi har fokuseret på at få kunden i fokus og samtidig anlagt en humoristisk tilgang til det. Den kombination har vist sig at ramme en del danskere, som godt kan se det sjove i at finde de letteste løsninger, når der er run på familielivet, siger marketingchef i Bilka, Alice Monberg.

Hun beskriver reklamens hovedkarakter, Per Arne Madsen, som et overdrevet bud på den moderne mand, der klør på i sin rolle som far i en stor familie. Hans udearbejdende hustru er stewardesse og meget lidt hjemme, så Per passer børn og hus - med hjælp fra Bilka.

- Selvom Per er et overdrevet eksempel, så tror jeg, at vi er mange mennesker, der om ikke andet, så kender til en snert af de situationer rundt i de danske familier – og så er det jo, at man kommer til at trænge til fred og rødvin, tilføjer Alice Monberg.

Opdateret 10. nov 2020