Bilka udvider hjemmelevering til flere byer

Salling Group 7. maj 2024 -
This describes the image
Foto: Flemming Effersøe
  • Kædedirektør Mark Nielsen, Bilka, har en ambition om, at Bilka To Go kan nå ud til 80 pct. af de danske hjem

BilkaToGo er hypermarkedets bud på onlinesalg af dagligvarer og bygger på distributionen gennem hjemmelevering, levering direkte i bagagerummet ved drive-in i den lokale Bilka eller afhentning ved kædens seks PickUp-stationer.

Nu sætter Bilka endnu mere strøm til hjemmeleveringen efter positive erfaringer fra Skalborg, Tilst, Vejle, Odense, Hundige og Ishøj, hvor Bilka-plukkere og chauffører siden august i fjor har leveret fra et sortiment på godt 30.000 varer direkte til dørtærsklen.

Salling Group vil ifølge mediet SCMNews, der beskæftiger sig med logistik og forsyning, udvide hjemmelevering til også at omfatte kunderne i Viborg, Herning, Varde, Haderslev og Holbæk. Og dermed dække 60 pct. af Danmark.

- Mit gæt er, at det er realistisk at komme op på 80 pct, i løbet af en årrække, siger direktør Mark H. Nielsen, Bilka, til SCMNews.

Konceptet introduceret i 2018

Bilka introducerede sit onlinekoncept med klik og hent af dagligvarer, BilkaToGo, i 2018, og i begyndelsen af 2019 var konceptet rullet ud i alle varehuse.

Hjemmelevering fra Bilka i udvalgte byer blev lanceret sidste år, efter at Føtex droppede sin hjemmelevering på Sjælland, da det ikke var en rentabel forretning.

- Ved at udnytte vores beliggenhed over hele landet kan vi udnytte vores i forvejen store regionale tilstedeværelse. I stedet for få, store centrallagre har vi med Bilka-hypermarkederne et ideelt match. Dels på grund af størrelsen og markedets største udbud med skarpe priser, men særligt fordi vi har en velsmurt ToGo-maskine, hvor dygtige kollegaer har solid erfaring med at plukke og pakke, og nu lægger vi et nyt leveringslag på og glæder os til at servicere kunderne på en helt ny måde, sagde Mark Nielsen, da hjemmeleveringen blev rullet ud.

Han tilføjede, at for Bilka som hypermarked var den største aktivitet at betjene de hundredetusindevis af kunder, der kommer i varehuse hver uge, mens stadig flere og flere handler tøj, elektronik, havemøbler og meget andet nonfood på bilka.dk og via Click&Collect. 

- Derudover har BilkaToGo oplevet en enorm kundetilstrømning i løbet af de seneste år og ved at tilføje Hjemmelevering som nyeste service, som vi løbende vil opskalere og finpudse, kan kunderne nu handle på lige præcis den måde, de foretrækker, hvad enten det er hjemme fra sofaen eller i et af vores 18 varehuse, der sælger fødevarer, sagde han.
.

Opdateret 7. maj 2024