Valsemøllen lancerer ny produktserie tilpasset et ændret forbrug
-
Valsemøllens har i den nye bageserie Hverdag samlet de mest populære brødblandinger i mindre forpakninger tilpasset de ændrede markedsvilkår.
Danskernes forbrugeradfærd har ændret sig i en sådan grad, at det kalder på nye greb, hvis mærkevaren stadig skal gøre sig relevant. Det mener Valsemøllen, der derfor lancerer en ny bageserie "Hverdag", der består af de tre mest solgte brødblandinger i mindre forpakninger.
I kolonialkategorien, som mel- og brødblandinger falder under, er der også sket store forbrugsændringer på kort tid.
- Vi har lyttet til forbrugerne og vores kunder i forhold til den ændrede forbrugeradfærd, som vi oplever lige nu. Det er blandt andet, at forbrugerne stadig gerne vil have kvalitet – men til en god pris. Med vores nye hverdagsserie giver vi valgmuligheden for at få samme høje kvalitet, som man kender fra Valsemøllens andre produkter. Mængden passer nu til en almindelig bageplade eller en stor rugbrødsform, siger Pia Jensen, salgs- og marketingdirektør i Valsemøllen.
Kombinerer pris og convenience
Selvom de danske forbrugere har færre penge til rådighed, har de stadig travlt og efterspørger convenience til at gøre hverdagen nemmere. Det viser en undersøgelse foretaget af Madkulturen, hvor tre ud af fire har svaret, at de bruger et eller flere convenience produkter i madlavningen.
Hos Valsemøllen ser man denne kombination af en øget prisbevidsthed og et forsat ønske om bekvemmelighed, som en ændring i markedet og vilkårene, som man må følge med. Derfor har Valsemøllen valgt at tilbyde et nyt sortiment, så danskerne kan få hjemmebagt kvalitetsbrød til en attraktiv pris i hverdagen.
- Det er stadig populært at bage selv, og samtidig skal det være nemt. Med vores nye serie har vi tilpasset indhold, fremgangsmåde og mængde, så det i endnu højere grad passer ind i den moderne familie og tager højde for, at forbrugerne efterspørger kvalitet til hverdagspriser, siger Pia Jensen.