Pålægsgigant skærer ned på fedt, sukker og salt

Produktudvikling 17. jan 2023 - 2 min læsetid
This describes the image
Foto: Stryhns Gruppen
  • Stryhns Gruppen lancerer nøglehulsmærkede pålægssalater som de første i markedet

Stryhns Gruppen er de første i markedet til at lancere nøglehulsmærkede pålægssalater. Det betyder, at pålægssalaterne fremover vil indeholde 30 pct. mindre fedt, salt og sødt – og flere grøntsager.

Som en del af ambitionen om at sikre sundere alternativer til forbrugerne, lancerer Stryhns Gruppen nu nøglehulsmærkede pålægssalater fra K-Salat.

- Som en af landets største leverandører, tager vi et medansvar i at sætte sundhed på dagsordenen, og vi har som mål, at vi inden 2025 tilbyder danskerne et sundere alternativ til de originale varianter. Derfor er vi utroligt stolte af, at vi nu er klar til at lancere nøglehuls­mærkede pålægssalater – og så endda som de første, siger Lars Bo Christiansen, marketingdirektør i Stryhns Gruppen.

De tre nøglehulsmærkede pålægssalater – Italiensk Salat, Skinkesalat og Æggesalat – imødekommer især den yngre målgruppes ønsker om mindre mayonnaise og mere grønt men med samme gode smag og kvalitet.

- Vi har også givet emballagen et løft for at sikre, at budskaberne fremstår tydeligt, og at produkterne fanger kundernes opmærksomhed, når de går langs kølemontrerne i dagligvarehandlen. Vi håber, at forbrugerne vil tage godt imod vores nyeste skud på stammen, siger Lars Bo Christiansen.

Ambitionen er at udvikle endnu flere produkter til den nøglehulsmærkede pålægssalat­kategori i de kommende år.
 

Opdateret 17. jan 2023