Naturli' har 36 nyheder på vej
-
Den plantebaserede fødevarevirksomhed udvikler produktnyheder i tæt samarbejde med forbrugerne.
36 nye plantebaserede fødevarer fra Naturli' lanceres i dagligvarebutikkerne frem til august. Blandt de mange nye produkter vil der både være plantebaserede alternativer til grillretter, grønne mejeriprodukter, pålæg, fødevarer på frost og is.
De nye planteprodukter fra Naturli' bliver til i tæt samarbejde med et smagspanel, hvor mere end 2500 forbrugere allerede har tilmeldt sig.
- Appetitten på plantemad er enorm, og det samme er interessen for at være med til at udvikle produkterne sammen med os. Vi har 365.000 følgere på de sociale medier, og det var helt naturligt at spørge dem til råds, da vi gerne ville have et smagspanel. Hvem er bedre end forbrugerne til at bedømme, om en ny fødevare har en fremtid?, spørger Henrik Lund, CEO hos Naturli’, i en pressemeddelelse.
Smagspanelet skal smage på nye produkter i udviklingsfasen, så smag, konsistens eller andet kan nå at blive justeret, hvis smagspanelet anbefaler det.
Udvikling kalder på en demokratisering
Det kan også være helt nye typer af produkter, som er lavet på baggrund af nye afgrøder som f.eks. græs eller danske bælgfrugter. Også blindtests af Naturli’s produkter op mod konkurrenterne er en del af opgaven for smagspanelets deltagere.
- Vi får 16.000 kommentarer hver måned på de sociale medier, så der er tale om 365.000 dedikerede følgere. Et perfekt sted at finde kandidaterne til et smagspanel. Når flere end hver anden dansker gerne vil spise flere plantebaserede måltider, så kalder det også på en demokratisering af hele arbejdet med at udvikle fremtidens fødevarer. Her går vi gerne forrest, siger Henrik Lund.
Naturli’ er i dag på 19 markeder, og har i de seneste tre år udviklet over 50 nye produkter. Hvis den danske model med smagspaneler bliver en succes, er målet at rulle samme model ud i en lang række andre lande, oplyser fødevarevirksomheden.