Giganter går sammen om chokolademælk

Produktudvikling 29. maj 2024 -
This describes the image
Foto: Arla
  • Arla Foods har indgået en licensaftale med Mondelēz International om at producere, distribuere og markedsføre chokolademælk under Milka-mærket i Tyskland, Østrig og Polen

Arla Foods udvider sin portefølje med tilføjelsen af et af de mest populære chokolademærker. Ved at udnytte Milkas stærke brandgenkendelse og forbrugerloyalitet vil Arla Foods benytte sin ekspertise inden for mejeriinnovation og -kvalitet og sikre vækst i kategorien for chokolademælk.

Milka-mærket, ejet af Mondelēz International, er et af de mest populære chokolademærker i Europa, og der er allerede etableret succesfulde licenspartnerskaber inden for kategorier som is, kager og bagværk.

- Milka er et elsket mærke, og jeg ved, at vi har produktions-, kommercielle og marketingmæssige kompetencer til at tage det til næste niveau, hvorfor vores ambition er klar: Vi ønsker at opnå første- eller andenpladsen på vores lanceringsmarkeder, siger Patrik Hansson, Executive Vice President og Chief Marketing Officer hos Arla Foods.

Han er begejstret for at indgå et langsigtet strategisk partnerskab med Mondelēz International og bringe velsmagende og eftertragtede produkter til mejerikæmpens forbrugere.

Chokolademælken produceres i Esbjerg

Arla Foods er et internationalt mejeriselskab ejet af 8500 landmænd fra Danmark, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Belgien, Luxembourg og Holland. 

Arla Foods lancerer i juni chokolademælk i Tyskland, Østrig og Polen, hvor Milka er en af de førende aktører inden for chokolade. 

Milka chokolademælken vil være tilgængelig i tre forskellige formater og tre forskellige smage og blive produceret på Arlas mejeri i Esbjerg.

Clive Jones, President of Central Europe and EU Central Sales hos Mondelēz International, siger om aftalen:

- Dette samarbejde giver os mulighed for at udvide Milka-mærket i hele Europa og introducere forbrugerne for en spændende ny måde at nyde deres favoritchokolade på. Mens vi fortsætter med at innovere og udvikle vores portefølje, markerer denne nye kategori et betydeligt skridt i Milkas succeshistorie.

Opdateret 29. maj 2024