Fanta udfordrer danskernes nysgerrighed

Produktudvikling 2. feb 2021 -
1 min læsetid
This describes the image
Fanta Danmark
  • Kunden kender ikke smagen af en ny grøn Fanta, når den ryger i indkøbskurven - og næste gang smager den anderledes

Normalt er det et must for langt de fleste producenter, at et produkt skal smage på samme måde hver gang, en kunde sætter tænderne i det.

Ganske anderledes er det med en ny Fanta, som producenten nu lancerer i Danmark.

Den nye sodavand er grøn, hvilket giver associationer til kiwi, æble eller måske agurk.

Men smagen kan ifølge producenten være alt andet end "grøn", og den er ikke ens hver gang.

- Når man smager på noget grønt, kommer vi ofte til at tænke på grønne frugter eller grøntsager. Men selv om farven er grøn, vil varianterne ikke nødvendigvis smage "grønt" som eksempelvis kiwi eller æble. Smagen kan sagtens være en helt anden, end farven indikerer, siger Michelle Olsen, Experiential & Assets Manager fra Fanta Danmark.

Fanta opfordrer kunderne til at gå ind på Fantas website og komme med et bud på, hvilken smag de har fået med sig hjem.

Michelle Olsen understreger, at man ikke via ingredienslisten kan regne smagen ud. Til gengæld er der præmier på spil.

Opdateret 2. feb

DH Food Professional banner