Arla vil sælge flere højprotein-produkter
-
Arla Protein skal kompensere for faldende mælkesalg og passer ind i to store megatrands, siger landechef i Danmark.
Efter rekordmange prisstigninger sidste år rundede Arlas omsætning for første gang over 100 mia. kr. i 2022 - mere præcist 102,6 mia. kr.
Bag det tal gemmer sig et faldende forbrug af mælk i Danmark, og det får nu mejerigiganten til at angribe markedet med flere højprotein-produkter med højere værdi under mærket Arla Protein. Det skriver Børsen.
- Arla Protein-produkter passer rigtig godt til forbrugernes generelt stærkt øgede sundhedsfokus og ind i en anden global megatrend med stadig flere “on the go”-produkter – eksempelvis proteindrikke, som travle forbrugere nemt kan indtage, mens de er på farten, siger Arla Danmarks nye landechef Henrik Lilballe Hansen til mediet.
Henrik Lilballe Hansen siger, at Arla også vil sende flere nye Starbucks-varianter på markedet.
De danske fødevarer er i snit steget med hele 16 pct. det seneste år. Mejeriprodukter endnu mere.
I de danske dagligvarekæder har man så småt set flere prisjusteringer på netop private label mælk og smør, hvilket kan være et forvarsel om yderligere prisfald den kommende tid.
Hos Arla er mælkeafregningen også faldet brat siden årsskiftet efter en lang periode med opadgående kurve igennem hele 2022.