Dyrevelfærdsorganisation vil betale en halv mio. kr. for et besøg på en kyllingefarm
-
Anima går med støtte fra amerikansk fond til angreb på danske kædes salg af hurtigtvoksende kyllinger
Dyrevelfærdsorganisation Anima vurderer, at 85-90 pct. af de kyllinger, som sælges i Coop og Rema 1000 er af racen Ross 308. Kyllinger, der populært kaldes turbokyllinger.
Organisationen har gang på gang haft helsidesannoncer i dagbladene for at gøre opmærksom på den manglende dyrevelfærd, og nu udlover Anima en ”dusør” på en halv mio. kr., hvis en kyllingefarm vil lade organisationen komme inden for med en filmhold.
Det skriver B.T. op til en weekend, hvor Anima igen har annoncer i de store aviser.
- Vi vil gerne vise danskerne, hvad det er for nogle kyllinger, Rema 1000 og Coop sælger så mange af. Jeg tror ikke, at der er nogen forbruger ved sine fulde fem, som kan se de her forhold og mene, at det er okay, siger Thorbjørn Schiønning, kommunikationschef for Anima.
Han tilføjer, at pengene blandt andet kommer fra en amerikansk fond, der støtter dyrevelfærd.