Kenneth Pedersen bliver ny associeret rådgiver i Ogilvy

Organisationer - Navne 21. okt 2024 -
This describes the image
Kenneth Pedersen flankeret af Sacha Villemoes fra Ogilvy Consulting.  Foto: Ogilvy
  • Den tidligere kædedirektør i Meny og SuperBrugsen indgår samarbejde med konsulentbureau om at udvikle løsninger til dansk detailhandel, der binder strategi og eksekvering sammen 

Skrevet af: Søren Tougaard

Konsulentbureauet Ogilvy har indgået samarbejde med Kenneth Pedersen, der er tidligere kædedirektør i Meny, SuperBrugsen og Kvickly og nuværende rådgiver og bestyrelsesmedlem, om at udvikle nye effektive løsninger for den danske detailbranche for at højne kundetilfredsheden, købsoplevelsen og optimere indtjeningen.

Ifølge Kenneth Pedersen, der er ny associeret rådgiver i konsulenthuset Ogilvy, så efterspørger detailhandlen herhjemme, at deres samarbejdspartnere har evnerne til at binde det langsigtede strategiske fundament sammen med forretningen og de mere kortsigtede kommercielle mål.

- Med Kenneth ombord kan vi garantere en dyb forståelse af de arbejdsvilkår og rammebetingelser der er i detailbranchen. Vi vil gerne levere et meget bedre rådgivningsprodukt til detailvirksomheder, så de kan blive endnu bedre til det, som de er eksperter i, nemlig at skabe tilfredse kunder, gode indkøbsoplevelser og købmandskab på top- og bundlinje. Det er urimeligt at detailhandlen skal vælge mellem højtflyvende strategier uden et anker i den forretningsmæssige virkelighed eller kortsigtede kampagner. Det valg vil vi gerne overflødiggøre, siger Sacha Villemoes fra Ogilvy Consulting.

Drevet detailhandler

Kenneth Pedersen har haft flere roller i Coop Danmark siden 2001. Han har været marketing direktør, adm. direktør for det Coop-ejede reklamebureau Republica, kædedirektør for SuperBrugsen ad to omgange, detaildirektør og kommerciel direktør Da han forlod Coop i 2023 var han kædedirektør for både SuperBrugsen og Kvickly.

I knap fire år fra 2017 til 2021 var Kenneth Pedersen kædedirektør for Meny.

Kenneth Pedersen glæder sig til at komme i gang med samarbejdet med Ogilvy og sætte sine erfaringer fra den danske detailbranche i spil på en ny måde:

- Som detailhandler har jeg arbejdet sammen med mange bureauer og rådgivere, der alle sammen har været dygtige indenfor hvert deres felt. Men jeg har også oplevet mange eksempler på, at de enten haft en strategisk flyvehøjde, som gjorde at deres fødder var lettet langt over den forretningsmæssige virkelighed - eller også har været så kortsigtede, at de først og fremmest var gode til at opfinde nye fødselsdagskampagner. Jeg har altid savnet dem, der kunne formulere en bæredygtig strategi og som kunne oversætte denne til kreative idéer, der fungerer i praksis og som skaber kommercielle resultater, der skaber både top- og bundlinje. Ogilvy har ambitionen, viljen og erfaringen - og det vil jeg da vanvittigt gerne være en del af, siger Kenneth Pedersen. 

Ogilvy’s Consulting enhed rådgiver indenfor brand strategi, forretningsstrategi, og konceptinnovation og blev i Danmark startet af Emma Petersson i 2020.

Den nye detailsatsning er drevet af Ogilvy’s consulting enhed. Ogilvy er en del af det globale WPP netværk og er 50 ansatte i København.

Kenneth Pedersen stiller op til det næste folketingsvalg for Det Konservative Folkeparti i Roskilde-kredsen. 

 

Opdateret 21. okt 2024