De Samvirkende Købmænd ansætter analysechef
-
Morten Jarlbæk Pedersen er fra 1. juli ansat som ny analysechef i brancheforeningen De Samvirkende Købmænd.
De Samvirkende Købmænd (DSK) ønsker at styrke det politiske analysearbejde og har fra den 1. juli i år ansat Morten Jarlbæk Pedersen som ny analysechef.
Morten er 39 år og uddannet cand. scient. pol. fra Københavns Universitet. En uddannelse som efterfølgende blev suppleret med en Ph.D.
Morten har en stor og bred erfaring inden for analyse – herunder politisk analyse – og skal derigennem være med til at styrke DSK’s kommunikation og politiske budskaber gennem en struktureret dataindsamling omkring de faktiske forhold i branchen.
- Der ligger en masse viden rundt om hos købmændene og i branchen i som helhed. Viden som vi i dag ikke kan referere til og anvende i vores kommunikation, da den ikke er samlet og struktureret i forhold til vores politiske budskaber. Vi lever i en verden, hvor store mængder data er tilgængelig, men det kræver, at den bliver indsamlet og struktureret for at kunne anvendes. Jeg forventer derfor, at vi med ansættelsen af Morten Jarlbæk kan styrke vores argumentation og vores politiske budskaber med en række argumenter, der er forankret i fakta og data”, siger Jannick Nytoft, adm. direktør hos De Samvirkende Købmænd om ansættelsen.
De seneste fire år har Morten tjent ejendomsbranchen gennem sin ansættelse som chefrådgiver i EjendomDanmark samtidig med, at han har været medlem af evalueringspanelet vedrørende høringssvar for Institut for Menneskerettigheder.
Morten har tidligere arbejdet som chefkonsulent og kommunikationsrådgiver i Moderniseringsstyrelsen og som politisk konsulent i Dansk Erhverv.