Onlinesupermarked hæver priserne

Nemlig.Com 12. okt 2022 - 1 min læsetid
This describes the image
Nemlig.coms nye distributionscenter ved Aarhus er ejet af et andet af Anders Holch Povlsens mange selskaber. Foto: Helle-Karin Helstrand
  • Nemlig.com sætter prisen op på næsten 900 varer. Den gennemsnitlige stigning er 7,48 pct.

Siden nytår er dagligvarepriserne steget måned efter måned, men i september skete der dog et marginalt fald sammenlignet med august.

Alligevel ligger priserne godt 15 pct. over samme tid sidste år, og nu sætter landets førende onlinesupermarked Nemlig.com priserne op på 869 varer.

Det skriver mediet Fødevarewatch på baggrund af tal fra prisovervågningstjenesten Beepr.

Den gennemsnitlige stigning er på 7,48 pct.

Jack Enevoldsen, der er kategoridirektøren i Nemlig.com siger, at tallene ikke er retvisende, fordi der ikke er taget hensyn til tilbud, der er udløbet.

Det afviser Jon Henriksen, direktør i Beepr.

Han siger til FødevareWatch:

- Hvis en vare er sat ned, og derefter sat op - uden at være markeret som tilbud ved den lave pris - vil denne stigning blive registreret som en prisstigning. Hvis en vare sættes ned og markeres som tilbud på Nemlig.com og herefter sættes op til normalpris igen, vil denne registreres som ”tilbage til normalpris.

Opdateret 12. okt 2022