Nemlig.com gør arbejdsmiljø til et konkurrenceparameter
-
Onlinesupermarkedet Nemlig.com har afholdt regulært kampvalg blandt de ansatte til virksomhedens arbejdsmiljøorganisation
Der er tendenser på vej i dagligvarehandlen, hvor pris ikke længere er det primære - eller eneste - konkurrenceparameter.
Det danske onlinesupermarked Nemlig.com har netop udnævnt 8 nye medlemmer til virksomhedens arbejdsmiljøorganisation. De otte kandidater er fundet blandt 61 opstillede i noget nær et kampvalg, hvor 1000 medarbejdere stemte.
Det meddeler Nemlig.com på Linkedin.
De nye AMO-repræsentanter dækker virksomhedens godt 1400 lagermedarbejdere i Brøndby, hvor Nemlig.com plukker og pakker dagligvarer og måltidskasser døgnet rundt. De otte nye repræsentanter dækker altså ikke chaufførerne, der er ansat hos eksterne leverandører - og hvis forhold Nemlig.com også tidligere har fået kritik for.
Ved at promovere arbejdsmiljø på denne måde, lægger Nemlig.com sig i samme spor som blandt andre Coop, hvor man tilbage i juni sikrede chaufførerne en ny overenskomst for at imødegå en sag lignende Nemlig.com. Hos Føtex har man prioriteret den personlige service som et nyt konkurrenceparameter i den direkte kamp om kunderne.
- Kunden skal have nøjagtig den samme personlige oplevelse ved at få varerne leverer til døren, som hvis de gik ind i en af vores butikker. De skal møde et menneske. En, der eksempelvis kan fortælle, hvis kunden har fået en erstatningsvare, fordi den ønskede vare var udsolgt, siger Anette Bøgh, chef for markedsføring og kundeoplevelse i Salling Group.