Dagligvarehandlen ønsker læsere, annoncører og samarbejdspartnere en glædelig jul og et godt nytår
-
Redaktionen er tilbage den 2. januar, hvor du igen modtager vores daglige nyhedsbrev
2022 har været et travlt år for alle i dagligvarebranchen. Store prisstigninger på råvarer, rekordhøj inflation og tårnhøje energiregninger udfordrer alle aktører: dagligvarekæder, producenter og forbrugere.
To rekordår under corona med høj indtjening og fremgang er brat blevet afløst af en ny virkelighed med endnu højere fokus på pris, omkostninger og effektiviseringer.
Det har sat sine tydelige spor på dagligvaremarkedet med Aldis exit, Faktas farvel og konvertering til Coop 365, sammenlægningen af SuperBrugsen/Kvickly til én kæde, Salling Groups testkæde Basalt og meget andet.
Også hos Dagligvarehandlen er der sket forandringer. Efter 113 år som udgiver af en trykt avis, har vi valgt at udkomme ren digitalt fra årsskiftet. Vores ambition er fortsat den samme: at sikre vores læsere de mest brancherelevante nyheder, interviews og reportager blandt alle medier.
Vi ses i det nye år!