Digitale tilbudsaviser vinder terræn - men den fysiske lever stadig

Markedsføring 24. sep 2021 - 1 min læsetid
This describes the image
Illustration: Ulrik Samsøe Figen
  • Halvdelen af de danske forbrugere læser regelmæssigt den fysiske tilbudsavis, men digitale tilbud haler ind på de trykte udgaver

Tilbudsavisen har stadig en rolle at spille i det danske dagligvaremarked. Halvdelen af de danske forbrugere læser regelmæssigt de husstandsomdelte fysiske udgaver, mens 4 ud af 10 jævnligt læser de digitale tilbudsaviser, før de handler.

Det viser en opgørelse fra analysefirmaet AIM Create, som regelmæssigt tager temperaturen på danskernes forbrug af blandt andet tilbudsaviser.

I opgørelsen, der er udført blandt ca. 1000 respondenter, svarer 43 pct. at de læser tilbudsavisen online, hvilket er på niveau med 2020 og en markant forbedring fra 34 pct. i 2018 og 32 pct. i 2015.

"Samtidig kan vi se, at butikkernes egne apps, personlige tilbud via apps samt tilbud via Facebook fylder mere," lyder det fra AIM Create, der samtidig noterer, at blot 16 pct. aldrig eller sjældent benytter tilbudsaviserne.

 

Opdateret 24. sep 2021