Tilbudsjægere kan slå laveste priser på personlig plejeprodukter

Kæder 25. aug 2021 -
This describes the image
Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand
  • Forbrugerne kan spare yderligere 5 pct. på personlig plejeprodukter, hvis de er villige til at købe ind i flere forskellige butikker, viser pristjek

Skrevet af: Søren Tougaard

Et nyligt pristjek i B.T. på 20 udvalgte personlig plejeprodukter viste, at Normal var klart billigere end Matas, varehuskæderne Bilka, Kvickly og Føtex samt onlinesupermarkedet Nemlig.com. 

Hele 20 pct. forskel var der på kurvprisen i Normal og de nærmeste forfølgere fra Salling Group, Bilka og Føtex, mens gabet til pristestens dyreste, Kvickly, var på over 25 pct.   

Men der er endnu flere penge at spare, hvis forbrugerne ser sig for og er villige til at lægge indkøbene i flere forskellige butikker, lyder det fra virksomheden Tjek, der står bag eTilbudsavis.  

- Hos Tjek (eTilbudsavis) har vi kigget listen igennem og kan konstatere, at den vakse forbruger kan spare endnu flere penge, hvis de holder øje med de gode tilbud. Ud af de 20 varer på listen, så kunne vi på 12 varer finde en tilbudspris, der var lavere end laveste pris i prissammenligningen - på fem varer var prisen den samme og på tre varer slog Normal også konkurrenterne på tilbudsprisen. På den måde kan man spare yderligere 5 pct. på kurven, lyder det fra Claus Nykjær, head of insights hos Tjek, på Linkedin. 

Han understreger, at pristesten bl.a. ikke tager højde for, at discountkæderne kører spotvarer, der er endnu billigere end Normal. Samtidig gælder de priser, Tjek har fundet, typisk kun en uge. 

Tjek har fundet tilbudspriserne i uge 33. 

Tilbage i juli annoncerede Føtex priskrig på personlig pleje og satte priserne ned på 700 varer i kategorien. Kort efter fulgte Coop trop og satte prisen ned på 100 personlig plejeprodukter i Kvickly og SuperBrugsen, ifølge B.T.

 

Opdateret 25. aug 2021