Lidls kontorfolk i praktik i butikken
En bedre kommunikation mellem Lidls medarbejdere på hovedkontoret og i butikkerne, vidensdeling og ikke mindst en øget kundetilfredshed er hovedformålene, når de administrative medarbejdere skifter kontorstol og telefon ud med bakeoof-ovne og kasseapparater.
Praktikdagen er en del af Lidls HR-strategi, og kontorfolkene skal ud i butikkerne mindst en gang om året, skriver Lidl i en pressemeddelelse.
Head of HR for Lidl, Sine Dolberg, forklarer:
”Det, vi opnår gennem praksisdagen, er et styrket samarbejde på tværs af butikkerne og afdelingerne på hovedkontoret og i regionerne. Praksisdagen danner derved grobund for vidensdeling og erfaringsudveksling i hele virksomheden, og er dermed med til at sikre, at vi lykkes i Lidl. Herudover, tror jeg, det er sundt for os alle at komme ud og opleve, hvordan dagligdagen er i vores kerneforretning – nemlig butikkerne.”