Lidls digitale tilbudsavis er større end den trykte

Lidl 31. jan 2020 -
This describes the image
Foto: Helle-Karin Helstrand

Lidl har ligesom resten af dagligvarehandlen en ugentlig, trykt avis, der sidste år fyldte sammenlagt 2184 sider.

Derudover udnytter kæden sit website til at sende ekstra tilbudssider ud. Sidste år blev det til i alt 243 ekstra sider.

- Vi sparer både miljø og penge på ikke at trykke og distribuere de ekstra sider, og samtidig kan det være helt aktuelle tilbud, som vi kan sende ud eksempelvis torsdag, siger kommunikationsdirektør i Lidl, Morten Vestberg.

Lidl øgede antallet af sider i den digitale avis fra 2018 til 2019 med 8 pct., mens den trykte avis kun voksede med 0,4 pct. Kæden har ikke umiddelbart planer om at skære ned på sideantallet i den trykte avis.

- Vi har allerede i efteråret kigget på, hvordan vi kan skære ned på tilbudsavisen. Der er mange greb og muligheder for at skære ned. Vi har valgt at bevare sideantallet, og i stedet skærer vi ned på tykkelsen af papiret, Lidl forventer at spare årligt 200 tons papir.

- Vores aviser bliver trykt lige syd for grænsen og er certificeret på alle mulige miljørigtige måder. Men vi følger selvfølgelig hele tiden vores kunders respons og er klar til at ændre tilbudsavisen, hvis det er det, kunderne vil, siger han.

Opdateret 10. nov 2020