Lidl vil sælge modetøj
Med et nyt mode-fremstød ønsker Lidl at styrke sit tekstiludbud permanent og byder ifølge en pressemeddelelse på en alsidig kollektion med moderigtige trends.
Lidl er således gået ind i kampen om modekunderne, der i tiltagende grad køber tøj på nettet. Kæden følger dermed blandt andet Dansk Supermarked, der har vækst i salget af tøj med sin VRS-kollektion.
Til at skabe sin kollektion af tøj har Lidl indgået et samarbejde med designer Heidi Klum.
I forbindelse med den nye modekampagne introducerer Lidl en ny salgsplatform: ”Lidl Fashion Week”, hvor kæden præsenterer sit globale udbud af modetøj.
”Lidl Fashion Week” vil finde sted flere gange om året internationalt i alle Lidl-butikker. Her, i disse særlige uger, vil kæden lancere sine modekollektioner – og første gang med Heidi Klum i spidsen.
Marketingchef i Lidl Danmark, Heidi Vittrup, siger:
- Heidi er en stor inspirationskilde. Hun bevæger sig hjemmevant i modens metropoler, sprudler af energi og livsglæde, samtidig med at hun er nede på jorden. Hun passer perfekt til Lidl og vores kunder. Vi er meget glade for at kunne præsentere Heidi Klums kollektion som den første inden for rammerne af vores ”Lidl Fashion Week!”.
Lidl har flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande – og snart USA.