Lidl-kampagne vinder guld ved award-show

Lidl 29. nov 2019 -
This describes the image
Lidl vinder prisen Advertising Effectiveness Awards 2019 Foto: Joshua Tree Photography

Kampagnen Lidloverrasker vandt guld på den netop afholdte Advertising Effectiveness Awards 2019.

Bag kampagnen står Lidls marketingafdeling og samarbejdspartnerne fra TBWA\Copenhagen og Wavemaker Denmark.

- Vi er simpelthen så glade for at vinde guld til Danmarks mest effektive markedsføringskampagne. Det viser netop, at vi med LidlOverrasker-kampagnens glimt i øjet har været både kreative og effektive. At vi både har øget det generelle salg af vores mange danske, friske, økologiske og gourmetprodukter, samtidigt med at vi kan se på imagemålinger at danskernes syn på Lidl nu er mere positiv, er fantastisk, siger Robert Stekovic, indkøbsdirektør i Lidl.

Juryen udtalte bl.a. følgende til prisoverrækkelsen: ”Kan man overraskes, når det kommer til tyskerne?… Og kan man overraskes, når det kommer til discountsupermarkeder? Ja, hvis alle fordomme udfordres og tilbagevises, som det er lykkedes rigtig flot for Lidl, kan man ikke andet! [ … ] Med en bredt anvendt kanalstrategi med både TV, PR og SoMe i ryggen, blev indsatsen fulgt op af pop-up shops fyldt med gourmetvarer kurateret af Wassim Hallal – en helt ny produktlinje, designet til det kræsne, danske marked. En virkelig flot, velgennemført kampagne, der trækkes hele vejen gennem butikkens kommunikation, så genkendelighed er sikret."

Med kampagnen ville Lidl trække danske kunder ind i butikken, og prisen har netop fokus på effekten af en markedsføring. Om den lyder det: Den langsigtede medie- og kreative strategi viste sig at være kommercielt vellykket med lanceringen af #LidlOverrasker, en række gourmetprodukter i Wassim Halal-sortimentet. Den har forbedret brandværdien inden for 77 parametre.

Lidls marketingafdeling og samarbejdspartnerne fra TBWA\Copenhagen og Wavemaker Denmark har sammen udviklet kampagnen.

Opdateret 10. nov 2020