Lidl går i samarbejde med Kokkelandsholdet
Discountkæden Lidl og Kokkelandsholdet har indgået et officielt samarbejde, som skal undervise og inspirere danskerne til at lave bedre hverdagsmad, bruge kvalitetsprodukter og forbedre madfærdigheder.
Når man ser bort fra coronakrisen, er udespisning blevet mere populært de seneste år, og i takt med det, laver danskerne mindre mad.
Ifølge Madkulturen er andelen af danskere, der laver helt hjemmelavet mad er faldet fra 55 pct. i 2015 til 48 pct. i 2018. Samtidig er antallet af danskere, der bruger under 15 minutter i køkkenet på aftensmaden, steget fra 26 pct. til 32 pct., ligesom forbruget af færdigretter og takeaway er opadgående.
Nu vil et nyt samarbejde mellem dagligvarekæden Lidl og Kokkelandsholdet forbedre danskernes ’skills’ i køkkenet og gøre det sjovere og mere spændende at kaste sig ud i madlavning i hverdagen, skriver Lidl i en pressemeddelelse.
Henover sommeren kommer medlemmer af landsholdet til at tage ud og møde danskerne over kogeblus, ligesom der vil blive delt ud af tips og tricks på sociale medier.
Første aktivitet er madlavningcamps på Blå Kors’ sommerlejre for udsatte børn og unge.
Her vil kokkene afholde workshops, som skal gøre deltagerne til mini-eksperter i danske råvarer og lære dem professionelle ”kokke-skills”, de kan tage med sig hjem.
Blå Kors har siden 2018 været national samarbejdspartner med Lidl, og foruden de to workshops får alle sommerlejrene også et gavekort på 5.000 kr.