Kunstig intelligens skal målrette Lidls opskriftunivers til kundens indkøb
-
Lidl's kunder kan fremover overlade planlægningen af den kommende uges aftenmåltider til kundeappen fra den tyske discountkæde
Et nyt opskriftsmodul med 750 opskrifter skal hjælpe brugerne af Lidl's kundeapp, Lidl Plus, med at finde opskrifter ud fra den enkeltes tidligere indkøb.
De foreslåede opskrifter vil tilmed basere sig på kundens mest gængse indkøb over de sidste tre måneder, lyder det fra Lidl i en pressemeddelelse.
- Algoritmen i appen kigger på, hvilke madvarer den enkelte kunde køber mest af, og finder så selv bud på personlige opskrifter, som præsenteres individuelt i appen. Det giver kunderne en super mulighed for at få ekstra inspiration baseret på deres yndlingsprodukter og købshistorik, siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Opskriftsmodulet i Lidl Plus kommer ifølge den tyske kæde til at indeholde 750 opskrifter. Hvis kunden ikke er logget på, ikke har gjort nogle køb overhovedet, eller ikke har handlet med Lidl Plus de seneste tre måneder, så vil fem af de mest populære opskrifter blive vist i stedet.