Aarhus-studerende skal hjælpe Lidl til hurtigere vækst
Flere end 500 studerende fra Aarhus BSS var i løbet af dagen forbi til offentliggørelsen af dette års Aarhus Case Competition, hvor adm. direktør for Lidl Danmark Dirk Fust som hovedpartner bød velkommen.
Lidl er nu afsløret som case for den niende udgave af Aarhus Case Competition, når studerende fra hele Norden skal komme med løsningsforslag til, hvordan virksomheden øger sin vækst gennem bæredygtighed, digitalisering og innovation.
Konkurrencen finder sted fra 30. marts til 3. april.
- Vi har de sidste fem år haft et godt og tæt samarbejde med Aarhus Universitet, og dermed allerede oplevet, hvor stor værdi, de studerende kan skabe i erhvervslivet, og vi har gennem årene mødt mange talenter på Aarhus Universitet, som vi i dag kan kalde vores kolleger. Vi vækster i Lidl Danmark, og i kombination med, at vi flytter vores hovedkontor til Aarhus, er det derfor helt naturligt at udvide samarbejdet, da vi fremover får brug for endnu flere af skolens bedste hoveder og generelt i disse år satser massivt på talentudvikling, siger Sine Dolberg, Head of HR i Lidl.
Det er første gang, Lidl er med i Aarhus Case Competition som hovedpartner og dommer.
Som hovedpartner kommer Lidl til at give de studerende konkrete opgaver, der bunder i de udfordringer, kæden aktuelt står overfor i forhold til sin vækst, innovation, digitalisering og bæredygtige udvikling i Danmark.
Det er Aarhus Case Competition, som er en uafhængig organisation og en del af non-profit studentorganisationen, Studenterlauget, der afholder den årligt tilbagevendende konkurrence.
Den er arrangeret af studerende for studerende med det formål at bygge bro mellem virksomheder og den akademiske verden og forberede studerende på de udfordringer, de kan møde i erhvervslivet efter studierne.