Løgismose Meyers gør klar til millioninvesteringer
-
Den hårdt ramte fødevarekoncern vil investere i onlinesalg og i flere nye produkter, der skal afsættes til butikker, hoteller og restauranter
Fødevarekoncernen Løgismose Meyers har været særdeles hårdt ramt under corona. Mens Løgismose flere år i træk har præsteret overskud takket været et endnu tættere samarbejde med Netto og Salling Group, er Meyers under pres.
I det seneste regnskab blev værdien af Meyers-brandet nedskrevet med tæt på en kvart mia. kr.
Nu lufter adm. direktør Jesper Uggerhøj nye investerer, der skal give fornyet medvind i fødevarekoncernen.
Til Dagbladet Børsen siger han, at virksomheden vil investere et tocifret millionbeløb i at få forretningen til at vokse.
Et nyt forretningsområde er onlinesalget, som har haft fremgang under corona. Dernæst vil Løgismose Meyers investerer i flere nye produkter målrettet hoteller og restauranter.
- Selvom hoteller og restauranter har været lukket, har vi faktisk solgt mere vin under corona end før. Der er ingen tvivl om, at folk i langt højere grad er kommet på nettet, og vi kan se, at det fortsætter. Så derfor er vi i gang med at foretage nogle ret store investeringer i det, siger han til avisen.