Sandwich sætter mere turbo til convenience i Circle K 

Kæder 22. maj 2024 -
This describes the image
Yderst til venstre ses Mathilde Westerholt, som er direktør for Market Development i Circle K. Foto: Flemming Effersøe
  • Omsætningen af mad i Circle K's 208 conveniencebutikker er steget med knap 20 pct. de seneste tre år

Conveniencekæden Circle K lancerer en række nye sprøde sandwiches, hvor der er skruet op for friskheden, smagen og kvaliteten. Initiativet er det seneste skud på stammen i en større strategisk satsning, som skal give endnu flere danskere appetit på at spise hos kæden.

Målet er at løfte omsætningen i de kommende år. Det sker samtidig med, at danskernes forbrug af mad på farten og udenfor hjemmet er vokset kraftigt de seneste år. 

Alene i Circle K er omsætningen af mad i kædens 208 convenience-butikker steget med knap 20 procent på bare tre år. Udviklingen betyder, at danskerne sætter tænderne i over 28 millioner måltider mad fra Circle K om året. Herudover betyder omstillingen fra benzin og diesel til el, at danskerne vil opholde sig længere tid på stationerne, når de skal oplade elbiler.

Conveniencesektoren vil ifølge prognose fra Retail Institute Scandinavia stå i stampe de næste 10 år. Men benzinselskaberne vil være blandt vinderne, og Circle K sætter turbo på både elladestandere og mad på farten.

Investering på over én mia. kr.

Mens Circle K de kommende år investerer over én mia. kr. på at udbygge sit netværk af lynladere og mindske brugen af fossil energi på at drive stationerne, sætter conveniencekæden også turbo på den sunde og nemme mad, der kan nydes i ventetiden, mens bilen lader op, eller tages med videre på farten.

This describes the image

En undersøgelse foretaget af analyseinstituttet YouGov viser, at smagen er vigtigst, når danskerne vælger mad på farten, og favoritspisen er sandwiches og panninier, som hele 36 procent af danskerne foretrækker.  

- De nye sandwiches bliver frisklavet og grillet i butikken og kommer i fem klassiske varianter tilført mørkt brød og friske ingredienser såsom tomater, avocado og spicy tuna.

Madoplevelsen vil kunne konkurrere med den, mange danskere kender fra nogle af de populære juice- og sandwichbarer i de store byer, siger Mathilde Westerholt, der er direktør for convenience, Circle K Danmark.

Med 208 convenience-butikker, 70 millioner kundetransaktioner om året og en omsætning (ekskl. brændstof) på over tre mia. kr. er Circle K én af Danmarks største convenience-kæder.

Opdateret 22. maj 2024