Ni af ti købmænd kender KFI

Interesseorganisationer 29. sep 2021 - 2 min læsetid
This describes the image
Terje List blev KFI-direktør i efteråret 2019. Arkivfoto: Helle-Karin Helstrand
  • Købmændene har fået betydeligt øget kendskab til KFI Erhvervdrivende Fond de senere år, viser ny undersøgelse  

Skrevet af: Søren Tougaard

For to år siden satte KFI Erhvervdrivende Fond sig det mål, at alle købmænd skal kende KFI og de muligheder, der er for at søge støtte og uddeling til projekter hos fonden.

Siden er kendskabsgraden blevet øget betragteligt. I en ny analyse gennemført af AIM Create siger 92 pct. af de frie købmænd, at de enten kender KFI "virkelig godt" eller "rimelig godt". Tilbage i 2017 var det kun lige over halvdelen af købmændene, 51 pct., der kendte KFI.  

Samtidig giver hele 94 pct. af købmændene udtryk for, at de er meget eller overvejende tilfredse med KFI. Tilbage i 2017 lå tilfredsheden blot på 33 pct. 

- Vi er meget glade for den nye måling, som vi har set frem til med spænding. Det eneste problem er, at tilfredsheden nu er så høj, at den næsten kun kan falde. Men vi er naturligvis meget stolte af målingen, som er resultatet af en målrettet indsats hos medarbejderne i KFI, siger adm. direktør Terje List, der kom til KFI i 2019 efter i mange år at have topchef i Matas. 

Terje List hæfter sig samtidig ved, at der er sket en markant ændring, når det gælder købmændenes opfattelse af KFI.

Tidligere brugte købmændene ord som ”pengetank” og ”kapitalfond”, når de skulle beskrive fonden. Nu fremhæver de først og fremmest KFI som en vigtig samarbejdspartner, der har fokus på optimering, udvikling og uddelinger.

KFI er medejer af Dagrofa med 42 pct., men samarbejder med alle i den frie sektor. 

KFI opnåede sidste år et rekordhøjt resultat på 294 mio. kr. og har i år afsat 225 mio. kr. til at uddele til de selvstændige købmænd.  

 

Vil du vide mere?