Købmænd og Salling Group i "krig" på Twitter

Interesseorganisationer 30. dec 2020 -
1 min læsetid
This describes the image
Arkivfoto: Ulrik Samsøe Figen

Konkurrenter og politikere har op mod og hen over jul kritiseret den konkurrencefordel, som varehuskæder som Føtex og Kvickly - og især hypermarkederne i Bilka - for tiden nyder godt af.

De har undret sig over, at Bilka med de seneste restriktioner mod den øvrige detailhandel stadig kan sælge nonfood i stor stil - med den øgede kundestrøm, det logisk vil give i en situation, hvor der ingen konkurrence er, og hvor corona-smitten ikke er under kontrol.

På et tidspunkt, hvor Danmark befinder sig i en reel nedlukning med en forlængelse af restriktionerne mod bl.a. detailhandlen frem til 17. januar, er debatten om rimeligheden af den forskelsbehandling nu spidset til mellem De Samvirkende Købmænds direktør John Wagner og Bilka-ejer Salling Groups topchef Per Bank - i en grad så Bank endte med at blokere for Wagners kritiske kommentarer.

Det fik en tredje Twitter-aktiv, DSK-medlem Rema 1000's kommunikationschef Jonas Schrøder, til at blande sig med følgende opslag:

"Så har man set det med;@johnwagnerdsk, direktør i @DSKdanmark, er blokeret af Salling Groups CEO. Ved ikke om det var før eller efter, han inviterede alle der har købt julegaver i BR til at bytte dem i Bilka", skriver han.

 

 

Opdateret 13. jan

DH Food Professional banner