Stort potentiale i cafeer og kaffeebarer

Forbrugere 8. maj 2017 -
This describes the image
Foto: Bettina Therese
Skrevet af: Henrik Denman

Kaffebarer og cafeer byder på gode muligheder for leverandører, og det store potentiale på området indgår som en vigtig del af fødevarevirksomheden Easyfoods udvikling.

Virksomheden med hovedkvarter i Kolding har etableret et innovationscenter, hvor man arbejder intenst med at finde ud af, hvordan fremtidens cafékultur ser ud.

Fødevarevirksomheden har de seneste år haft stor succes med sin målrettede indsats mod kaffebarer og cafeer i ind- og udland og leverer i dag til bl.a. store kæder som Costa Coffee i Frankrig og Tschibo i Tyskland. Eksporten voksede i 2016 med 27 pct., og årsregnskabet viser et resultat efter skat på 15,1 mio. kr. Omsætningen i 2016 var på 260 mio. kr. mod 220 mio. kr. året før. Dermed følger virksomheden målene i sin ambitiøse 2020-plan, hvor omsætningen skal nå 500 mio. kr.

– Vi graver i cafékulturen lige nu, kigger på den med historiske briller, studerer den både i England og USA og vil hele tiden være foran vores konkurrenter ved at præsentere nye koncepter, siger Easyfoods adm. direktør, Flemming Paasch.

Værditilbud

Easyfood udvikler, fremstiller og leverer forædlede kvalitetsprodukter inden for convenience og brød til det danske og europæiske marked. Virksomheden fokuserer især på færdige løsninger og har specialaliseret sig i fleksibel produktion, innovation, differentierede produkter og convenience.

– Vores målsætning er fortsat at eje kategorien med kaffebarer og cafeer, hvor kunderne ikke blot får adgang til tø op og serverprodukter, der er nemme at håndtere for ufaglært personale og med minimale køkkenfaciliteter, men også får hjælp med alt fra koncept-udvikling til iscenesættelse af produkterne.

Det samlede værditilbud sætter alle vores kompetencer med fleksibel produktion, brugerdreven innovation og differentierede produkter i spil, siger Flemming Paasch.

Han siger, at Easyfood stadig er den nye elev i klassen, der gør tingene på sin egen måde. Virksomheden skal forblive i den rolle med et stærkt fokus på innovation og kreativitet på tværs af organisationen. – Vi er et arbejdende laboratorium, der hele tiden graver i nye tendenser og muligheder. Det gravearbejde vil i de kommende år have fokus på cafékulturen, siger han.

Opdateret 10. nov 2020