Rema 1000 tager for anden gang førstepladsen i bæredygtighedsindeks
-
Den norske kæde overtog førstepladsen sidste år efter fem år med et Coop-brand i top
Rema 1000 er netop kåret som vinder af årets Sustainable Brand Index, der måler forbrugernes opfattelsen af den enkelte virksomheds bæredygtighedsindsats.
Det er andet år i træk, at Rema 1000 scorer en topplacering. Tidligere stod Coop eller et Coop-brand på førstepladsen fem år i træk. Coop ligger i år på en fjerdeplads, mens Irma indtager plads nummer 8, SuperBrugsen nummer 11 og Kvickly nummer 15.
Længere nede i rækken kommer Salling Groups kæder med Bilka som nummer 26, Netto på plads nummer 28, efterfulgt af Føtex på pladsen efter.
Toer er i år Lego, der ligger lige foran Thise Mejeri.
Et kig på øvrige producenterne viser, at Friland har fået plads nummer 7, Arla nummer 12 og Rynkeby nummer 14. Carlsberg ligger på plads nummer 27.
Lidl indtager plads 38, Meny plads 45, Aldi nummer 90.
Det er det hollandske analysebureau, SB Insight, har for 10 gang produceret Sustainable Brand Index, der måler forbrugernes opfattelsen af den enkelte virksomheds bæredygtighedsindsats. I Danmark har 9.500 forbrugere vurderet 233 brands inden for 23 brancher.
1. Rema 1000
2. Lego
3. Thise Mejeri
4. Coop
5. Aarstiderne
6. IKEA
7. Friland
8. Irma
9. Urtekram
10. Tesla
11. SuperBrugsen
12. Arla
13. Natur-Energi
14. Rynkeby
15. Kvickly
16. The Body Shop
17. Innocent
18. Valsemøllen
19. Sygeforsikringen ”danmark
20. FDB Møbler