MobilePay sætter Black Friday-rekord i online betalinger

Forbrugere 26. nov 2018 -
This describes the image
Peter Kjærgaard presseansvarlig MobilePay Black Friday Peter Kjærgaard, presseansvarlig i MobilePay, erklærer sig meget tilfreds med dette års Black Friday, som har budt på massiv vækst i brugen af MobilePay som betalingsløsning. Foto: MobilePay

Julesalget blev skudt i gang med Black Friday sidste uge, og selv om forventningerne om endnu en rekordomsætning på den amerikansk importerede handelsdag ikke helt blev indfriet, endte dagen alligevel med at blive årets indtil videre største handelsdag.

Det mærkede man ikke mindst hos MobilePay, som de seneste fire år har gjort det muligt at swipe betalingen igennem ved køb på nettet.

315.000 transaktioner blev der gennemført i løbet af Black Friday. Det er en stigning på 1100 pct. i forhold til sidste år.

Samlet set forventer MobilePay et sted mellem 260 mio. og 270 mio. transaktioner i 2018.

Læs også: Ingen handelsrekord på Black Friday

Kroner og øre-vækst på 93 pct.

I alt blev der handlet for 228 mio. kr., hvilket er en vækst på 93 pct. Alene i timen mellem kl. 21 og 22 blev der købt varer for 16 mio. kr. via MobilePay. Gennemsnitskøbet lå på 725 kr.

- Stigningen skyldes flere ting. Dels synes brugerne, det er nemmere at bruge online, end hvis de skal til at finde kortet frem og taste oplysningerne ind, og dels bliver MobilePay prioriteret højere på listen, når kunderne får valgmuligheden mellem forskellige betalingsmidler, siger Peter Kjærgaard, presseansvarlig i MobilePay.

Desuden kommer der løbende flere netbutikker til, som tilbyder MobilePay som betalingsløsning. Omkring 10.000 butikker er indtil videre med på vognen.

Læs også: Shoppingcentre sætter ny Black Friday-rekord

Opdateret 10. nov 2020

Vil du vide mere?