Kunder hader påtrængende medarbejdere

Forbrugere 4. aug 2016 -
||| Kunder vil gå i fred i butikken, men forventer kvalificeret hjælp, når de spørger. Foto: Helle-Karin Helstrand|||

Det værste, danske kunder kan opleve i en butik, er en påtrængende medarbejder. Det viser en undersøgelse, som YouGov har foretaget for Trustpilot.

- I undersøgelsen kan vi se, at danskerne hovedsageligt stejler over to ting: Hvis deres personlige rum bliver overtrådt, eller hvis de ikke får den viden eller rådgivning, som de efterspørger, siger Mathilde Lykke Bülow, der er kommunikationschef i Trustpilot.

De otte mest irriterende ting en butiksmedarbejder ifølge undersøgelsen kan gøre

  1. At være for påtrængende topper ifølge 56 pct. af danskerne listen over de mest irriterende ting, en butiksmedarbejder kan være
  2. Uvidenhed hos en butiksmedarbejder er ifølge 48 pct. af danskerne det mest irriterende
  3. Private samtaler med kolleger er heller ikke i orden ifølge 42 pct. af danskerne
  4. Mersalg er for mange danskere også en kilde til frustration. Hele 36 pct. af danskerne synes, det er noget af det mest irriterende, hvis de får spørgsmål som ”hvad med en chokoladebar til en 10’er?” med på vejen, når de står ved kassen
  5. Uopmærksomhed er for 33 pct. af danskerne blandt det mest irriterende, når de shopper
  6. At værge medlemmer til en kundeklub er heller ikke noget, som danskerne er vilde med. I undersøgelsen svarer 18 pct., at butiksmedarbejderes jagt på nye medlemmer er noget af det mest irriterende
  7. At blive forstyrret i prøverummet er for 16 pct. af danskerne er det blandt det mest irriterende, en medarbejder kan gøre
  8. At stille private spørgsmål kommer ind på sidstepladsen. Kun 6 pct. af danskerne nævner dette som noget af det mest irriterende, en butiksmedarbejder kan gøre
Opdateret 10. nov 2020