Danskerne finder tilbud på kædernes apps
-
Fire ud af ti danskere læser jævnligt de digitale tilbudsaviser, før de går på indkøb
Tilbudsavisen har stadig en rolle at spille i det danske dagligvaremarked. Halvdelen af de danske forbrugere læser regelmæssigt de husstandsomdelte fysiske udgaver, mens fire ud af 10 ofte tjekker en digital tilbudsavis, før de køber ind. Og der kommer hele tiden flere digitale tilbudsjægere til.
En ny opgørelse fra analysefirmaet AIM Create, som regelmæssigt tager temperaturen på danskernes forbrug af blandt andet tilbudsaviser, viser, at det mest populære sted at tjekke tilbud digitalt er kæderne egne apps (46 pct.). Næsten lige så populær er de elektroniske tilbudsaviser (42 pct.).
De persontilpassede tilbud spiller en stadig større rolle, både dem, man får via butikkernes egne apps og dem, man får via Facebook, hvor begge dele er med til at drive trafik i den fysiske butik.
En fjerdedel søger selv efter dagligvaretilbud på nettet (26 pct.), men hver fjerde dansker følger dagligvarebutikker på Facebook (25 pct.) eller finder tilbud via det sociale medie.
- Der er ingen tvivl om, at tilbud er vigtige for danskerne, og rent faktisk er andelen, som aldrig ser efter tilbud, når de køber dagligvarer, faldende. Således er tilbud fortsat super vigtige for at skabe trafik til butikken og kategorien. Det understreges også af danskernes store forbrug af forskellige kanaler til at finde tilbud, hvilket igen understreger betydningen af at være til stede på alle de platforme, som shopperne benytter sig af, lyder det fra AIM.