Meyers mister Novo som kantinekunde

Foodservice 7. jul 2021 -
This describes the image
Foto: Meyers Køkken
  • Efter godt ti års parløb på kantinedriften har Meyers mistet Novo Nordisk som kunde efter tabt udbud

Udfordringerne for Meyers fortsætter videre ind i 2021. Efter i godt 10 år at have leveret kantineydelser til 16 kantiner hos Novo Nordisk er det nu slut, efter madkoncernen har tabt et stort udbud. 

Det skriver Børsen, der er kommet i besiddelse af en intern fra Liselotte Lybæk, driftsdirektør i Meyers Kantiner, til de berørte medarbejdere. Meyers bekræfter, at man har tabt udbuddet på opgaven.

Ifølge mailen bliver det Meyers-konkurrenten Compass Group, der fremover skal stå for driften af medicinalvirksomhedens kantiner, men det nægter Novo Nordisk at kommentere på. Meyers og Compass Group har indtil nu "delt" driften af Novos kantiner mellem sig.

- Novo Nordisk er i øjeblikket i gang med at evaluere, hvem vores kantineleverandør skal være fremover. Det er et ganske normalt forløb, der som regel finder sted hvert tredje til femte år. Da det er en igangværende proces, har vi ikke yderligere kommentarer, skriver Martin Havtorn Petersen fra Novos presseafdeling i et skriftligt svar til Børsen..

Dagligvarehandlen har tidligere beskrevet, hvordan Meyers-delen af madkoncernen Løgismose Meyers efter et hårdt 2020 er blevet nedskrevet med 233 mio. kr.

 

Opdateret 7. jul 2021