Meny vil have flere kunder til hverdag
Fokus på kvalitetsmad er ikke nok til at trække forbrugerne ind i butikkerne til både hverdag og fest. Det har ledelsen i Dagrofas højt profilerede supermarkedskæde Meny måttet sande.
Derfor lancerer kæden nu DiscountMatch.
Det betyder, at mindst 500 varer er mærket, så kunderne kan se, at de prismæssigt ligger på niveau med discountbutikkernes.
- Vi har ikke ændret den kurs, vi lagde ud med. Meny har stadig som mål at levere høj kvalitet, inspiration, innovation og madarbejdere, der kan vejlede kunderne i butikken, siger Kenneth Pedersen, der overtog direktørposten 1. maj efter Jørgen Nielsen.
Endegavle er ikke nok
Kenneth Pedersen har tidligere blandt andet været direktør for SuperBrugsen, der har discountserien X-tra.
- Meny har altid haft faste lave priser sideløbende med de dyrere kvalitetsvarer. Men kæden har fra begyndelsen markedsført sig med de tiltag, vi gør på fødevaresiden, og kunderne ved godt, at skal der købes ind til gæster eller til weekenden, så skal de i Meny. Så har de måske overset, at vi også har de gode tilbud til hverdagen. Det gør vi noget ved nu, siger Kenneth Pedersen.
Meny indførte fra begyndelsen røde endegavle, hvor købmanden har mulighed for at fremhæve gode tilbud.
- Men det er ikke nok til at trække kunderne ind i butikkerne til hverdag, siger Kenneth Pedersen.
Han fortæller, at kæden hele tiden øger sin markedsandel, omsætningen og kundestrømmen. Men han vil ikke sætte konkrete tal på.
- Alle ved, at det i øjeblikket er en kamp bare at bevare et trecifret indekstal, så der er ikke tale om en vækst, der kan måles i flercifrede procenter. Men vi er glade for bare at vækste lidt, siger Kenneth Pedersen.