Meny indleder priskrig på mærkevarer
"Dagligvarer af højeste kvalitet skal være mere tilgængelige for kunderne. Derfor sænker Meny prisen på op mod 100 kvalitetsvarer. Det nye tiltag hedder “Velvalgte varer” og er en del af kædens fem års jubilæumskampagne, som kører frem til uge 45".
Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Dagrofa, der ejer supermarkedskæden Meny.
Prisnedsættelsen gælder en række mærkevarer som De Cecco-olivenolie, der bliver 17 kr. billigere og flere varianter af Ben & Jerrys-is, der bliver sat ned med 15 kr.
- I Meny er kvalitet afgørende. Vi oplever, at mange kunder kommer lidt lækrere varer i kurven, når de handler ind til weekenden, men med vores nye tiltag, “Velvalgte varer”, tilbyder vi kunderne et bredt udsnit af de lækreste varer fra hele vores butik til en markant lavere pris. Den gode kvalitet skal ikke kun høre weekenden til, siger kædedirektør i Meny Kenneth Holmen Pedersen.
Vil flytte fokus
I et interview med Dansk Handelsblad har Kenneth Pedersen netop sagt til Dansk Handelsblad:
– Der er ingen tvivl, om at vi kigger ind i en periode, hvor økonomien er udfordret. Mens mange kæder vil tænke i pris, vil vi gå den stik modsatte vej. Vi vil styrke vores profil og differentiere os yderligere via vores service og sortiment og hele den oplevelse, kunden får i en Meny. Vi skal have den flotteste forhave i gaden.
Kenneth Pedersen siger til Dansk Handelsblad, at prisnedsættelsen umiddelbart godt kan virke paradoksal.
- Men de varer, vi har sat prisen ned på, er varer, der ikke typisk er en del af en discountpriskrig. Skal der være fokus på pris, vil vi gerne flytte fokus til prisen på kvalitetsvarer, siger han og tilføjer, at det Dagrofa investerer "nogle millioner" i prisnedsættelsen.
- Varerne bliver ofte købt, når de er på kampagne, men vi forventer selvfølgelig, at kunderne i højere grad vil købe de varer uden for kampagner. Derfor er det svært at sætte et præcist tal på, hvad det koster, siger Kenneth Pedersen.
Læs også: Meny fejrer fem års jubilæum på toppen