Meny gør rabatter individuelle
Der er 15 pct. i rabat på næsten alle varer, når supermarkedskæden Meny på søndag den 25. oktober lancerer sit nye fordelsprogram. Meny har udviklet fordelsprogrammet i samarbejde med Nets, så kunderne bruger Dankortet som både betalingskort og omdrejningspunkt for at modtage tilbud og rabatter.
Det er dog kun på søndag, at der er ens rabatter for alle kunder, som har tilmeldt sig fordelsprogrammet. Som noget nyt giver Meny nu kunderne mulighed for at få tilbud og rabat på varer, som er tilpasset den individuelle kunde.
Systemet er enkelt. Kunden tilmelder sig fordelsprogrammet og får løbende tilbud sendt til sin app eller via hans eller hendes profil på meny.dk. Kunden skal aktivere et tilbud, inden man når frem til betaling i butikken.
Når kunden betaler sit indkøb i kassen med Dankortet, bliver rabatterne samtidig trukket fra regningen.
- Kunden får kontant rabat med det samme i butikken, så man hverken skal huske at få scannet klubkort eller huske pointtrapper, siger Christian Higraff, marketing- og onlinedirektør i Meny.
Større indkøb giver større rabat
Menys fordelsprogram bygger på, at de tilbud og rabatter, som kunden får tilbudt, afhænger af kundens indkøb.
- Rabatten afhænger af, hvilke varer kunden køber meget af. En børnefamilie vil f.eks. ofte bruge mange penge i frugt- og grøntafdelingen, og derfor vil de kunder få tilbud med rabatter på frugt og grønt. Jo mere man køber af en vare, i en varegruppe eller en kategori, jo større rabat får man tilbudt, forklarer Christian Higraff.
Han tilføjer, at Meny dermed ønsker at vende begrebet loyalitet om, så det er Meny, der skal være loyal over for kunden og give kontant rabat på de varer, kunden køber mest af.
Af Henrik Denman
hede@dhblad.dk
Foto: John Ehbrecht