Mærkevareleverandørerne henter CSR-chef i Dagrofa
Han har arbejdet med miljø og CSR i Coop i 16 år og været CSR-ansvarlig hos konkurrenten Dagrofa i godt to år.
Nu skal Mogens Werge hjælpe mærkevareleverandørerne til at skabe mere bæredygtige produkter i en miljøvenlig emballage.
- Ansættelsen af Mogens i en nyoprettet stilling spiller direkte ind i vores strategiske fokus på bæredygtig vækst gennem styrkelse af mærkevaren, siger adm. direktør i MLDK, Niels Jensen.
61-årige Mogens Werge begynder sit nye job som CSR & Public Affairs Manager i MLDK Mærkevareleverandørerne allerede 1. november.
Niels Jensen mener, at mærkevareleverandørerne spiller en afgørende rolle i den grønne omstilling til mere cirkulært dagligvare- og foodservicemarked.
- Små producenter skaber bæredygtige produkter, men det er først, når de store brands kaster deres innovations- og markedsføringsindsats ind, at der virkelig sker noget. Vi skal i MLDK støtte op om vores medlemmer med sparring og erfaringsudveksling, og vi skal bidrage til, at de får de rette vilkår, løsninger og rammevilkår. Vi skal også være der, når regeringen indbyder til partnerskabsaftaler, siger Niels Jensen.
Han nævner arbejdet med det udvidede producentansvar og emballagedesign til genanvendelse samt en national affaldsstrategi som nogle af de områder, hvor Mogens Werge og MLDK skal gøre en indsats.
- Med den lange erfaring, Mogens har i dagligvarebranchen, er han en unik kapacitet. Den udvikling, der ligger foran os, kan nemlig kun ske i et samarbejde med detailhandlen, siger Niels Jensen.