Let-Køb får månedens kup
De små Let-Køb butikker får de samme skarpe månedlige tilbud som købmændenes øvrige kæder.
De små butikker i købmandskæden Let-køb får snart mulighed for at deltage i den samme månedlige pris-markedsføring som købmændenes kæder for de større butikker.
Kædedirektør Allan Kristoffersen forventer, at tiltaget vil trække flere kunder til de lokale Let-Køb butikker og være med til at øge omsætningen.
- For første gang kommer Let-Køb med i ”månedens kup” sammen med de øvrige kæder i Dagrofa. Det betyder, at kunderne vil kunne købe de samme fire-fem rigtig stærke tilbud også i den lokale Let-Køb butik. En del Let-Køb butikker har valgt at være med fra 1. april, siger kædedirektøren.
Samtidig arbejder Let-Køb kæden med at gøre sin tilbudsavis bedre til at skabe kundestrøm.
- Vi kigger på prissætningen af varer og på hvilke varer, der skaber den bedste kundestrøm, og vi er ved at justere den, så den kommer til at stå endnu skarpere, end den er i dag, siger Allan Kristoffersen.
- Hver anden uge har vi en avis med rigtig gode tilbud, som er på niveau med vores konkurrenter i større supermarkeder. Det kan være billige sodavand, eller billige hverdagsprodukter som pasta, gryn. Vi har meget fokus på, at det er nogle skarpe priser, så de lokale kunder ikke behøver at køre langt for at lave den gode handel, for hvis pris og kvalitet ikke hænger sammen, så vinder vi ikke på den lange bane, siger han.
Let-Køb er dog ikke på vej til generelt at sænke priserne, som Allan Kristoffersen mener er på plads allerede.
- Men vi skal være bedre til at fortælle kunderne, at vi også godt være med på prisen, siger han.
- Mange af borgerne i de mindre byer kører ud af byen for at arbejde, og vi skal have dem til at vente med at handle, til de kommer hjem, siger kædedirektøren.