Kundernes favorit i kvalitet og økologi: Vil skrue yderligere op for kvalitet og service

Dagrofa 16. okt 2024 -
This describes the image
Meny fortsætter sin fremmarch som danskernes foretrukne madmarked Foto: Dagrofa
  • Meny vinder på produktkvalitet og økologi, viser årlig undersøgelse af Loyalty Group. Kæden vil fortsætte med at prioritere høj produktkvalitet.

Skrevet af: Freja Mogensen

Meny går endnu engang frem i årets undersøgelse, og når det gælder den bedste produktkvalitet og økologi, står Meny også som vinder blandt de danske dagligvarebutikker.

Kæden vinder på områderne kød og pålæg, fisk og skaldyr samt kolonivarer. Det viser den årlige undersøgelse af dagligvarehandlen udarbejdet af Loyalty Group.

Sidste år blev Meny anerkendt som Danmarks næst stærkeste supermarkedsbrand blandt kunderne. Den plads tager de igen, men med en mindre afstand til toppen. For Richo Boss, kædedirektør i Meny, er det godt, men han vil være endnu bedre.

– Jeg er utrolig stolt af alle købmænd og MADarbejdere i vores 116 butikker som hver dag, med et smil, servicerer vores kunder. Vi går ydmygt, men ambitiøst til opgaven som nummer to, men vi nærmer os, og den her fremgang er vi utroligt stolte af, siger kædedirektøren.

Kæden placerer sig i år som nummer to med kun to point op til Rema 1000, der igen i år er blevet nummer et i kundeloyalitetsundersøgelsen.

– Menys fremgang de seneste tre år viser, at danskerne også ønsker et endnu bredere sortiment med dertilhørende høje niveau af kundebetjening – og at vi er villige til at betale for service, delikatesse, frisk fisk og skaldyr. De har løftet arven fra Irma fint, og det bliver spændende at følge Menys resultater i de kommende år, siger Lars Jepsen, researchchef i Loyalty Group.

Vil prioritere god produktkvalitet

– Det betyder ganske enkelt, at kunderne er begyndt at se, hvad vi gør. De kan se, at vi arbejder med prisprogrammer som vores Hverdagspris, og de kan se, at vi ikke sidder på vores hænder, når det gælder økologi, miljø og ansvarlighed, siger Richo Boss.

Fremover er Richo Boss klar over, hvor hans fokus skal ligge. Meny vil fortsætte med at prioritere høj produktkvalitet samt fokusere på faguddannede og serviceorienterede ansatte. Det vil kæden gøre med konkurrencedygtige priser og fremragende tilbud.

– Vores Danske Madskatte, som blev introduceret i år, har også et stort fokus på økologi, innovation og bæredygtighed, og jeg vil gerne sige en stor tak til vores kunder, til danskerne, over, at de belønner os for det, tilføjer han.

Undersøgelsen er lavet i august 2024 og baserer på 3.817 danske kunders vurderinger. Loyalty Group hjælper virksomheder ved at analysere og udvikle kundeloyalitet i mange forskellige typer af brancher.

Opdateret 16. okt 2024